Pages

Ads 468x60px

Labels

Thursday 6 August 2015

Travelog Jepun (spring) - Hari 6: Osaka, Rinku Premium Outlet

Hola Hola...

Minta maaf sangat2 lambat update post Jepun ini ye. Ok jom kita sambung...layanzzz

Hari kelima di bumi matahari terbit ini, kitorg meneruskan perjalanan ke Osaka pula. Seawal jam 6 pagi kalo tak silap kami dah bertolak ke Lapangan Terbang Narita dari stesen Kurami. Kitorg tempah domestic flight, Peach untuk ke Osaka yang memakan masa lebih kurang 1-2 jam lebih tak silap.

 Dari stesen Kurami masih boleh kelihatan puncak Gunung Fuji. Ketika ini pukul 6 pagi tak silap. Jangan terkejut, jam 6 pagi di Jepun dah macam jam 10-11 pagi waktu Malaysia tau..matahari dah memancor dah ye.

Pemandangan sekitar Osaka
Sesampainya di Lapangan Terbang Antarabangsa Osaka, kitorg ambil keputusan untuk ke Rinku Premium Outlet dengan menggunakan shuttle bas yang disediakan di luar airport. Pastikan anda tengok signboard yang betul dan beratur lah menunggu ketibaan bas tersebut. Nak cari tempat shuttle bas ni, keluar je dari Kansai airport belok kanan dan ada banner (kalo tak silap) tulis Rinku Premium Outlet. Fare yang dikenakan adalah sebanyak ¥200 (Dewasa) dan  ¥100 (Kanak-kanak). Jarak perjalanan lebih kurang 20 minit.
Boleh rujuk laman web berikut:
Rinku premium outlets




 Sedikit perkongsian buat Muslim, di Rinku Premium Outlet turut disediakan tempat sembahyang. Untuk ke bilik solat ini, first, anda haruslah pergi ke information kaunter tanya dan daftar untuk menggunakan bilik solat yang disediakan. Nanti staff information kaunter akan bawa anda ke bilik berkenaan. 

Lepas dah puas berjalan sekitar Rinku Premium Outlet kitorg bergerak ke tempat penginapan yang saya tempah di Nakazakicho, Osaka berhampiran Osaka Station menggunakan Airbnb.

Untuk ke Rinku train station, boleh rujuk peta di bawah ye..


Sebelum pergi ke tempat penginapan, kitorg singgah sebentar di Namba nak cari takoyaki. Time ni pula hujan renyai-renyai...dah la aku demam pastu batuk plak tuh...adoila, makanya terpaksa la pergi beli payung dan cari ubat batuk. Dapat juga la merasa pakai payung transparent Jepun tuh..harganya ¥500 ko!!! Tapi yang paling tak boleh blah ubat batuk dia..mak aiii...kena telan sebotol terus lebih kurang 30ml kot..dah la tak sedap langsung. At least ubat batuk Malaysia telan sesudu besar dan rasanya boleh la diterima lagi compare dengan yang sini. Sumpah ak minum sebotol je pastu yang lain bawa balik. Nak tinggal sayang, mahal kot...

Dari Namba kitorg bergerak pula ke  Dotonbori. Ha sempat lagi tau berposing.


Bergambar depan Glicoman

Airbnb di Osaka..berhampiran Nakazakicho station..Recommended...

p/s: nantikan update seterusnya kami ke Kyoto  pula.  ^________^

0 comments:

Post a Comment