Pages

Ads 468x60px

Labels

Saturday 20 September 2014

Travelog Adelaide (summer) - Hari 5: Fruit tree hunting, makan-makan with Malaysian students

Memandangkan pada hari Krismas, kedai dan pusat membeli-belah tutup, kami mengambil keputusan untuk berehat di rumah dan makan-makan bersama pelajar Malaysia. Selepas makan-makan, petang itu kami mengambil keputusan untuk bersiar-siar di sekitar taman perumahan ini sambil jalan-jalan tengok pokok buah. Pokok pear, orange, lemon dan sebagainya adalah pokok buah biasa yang ditanam di sekeliling rumah di Adelaide ini, ia lebih kurang pokok rambutan, durian dan mangga yang ditanam di Malaysia.


Menarik buah pear di luar pagar ini.


Pokok orange


Ini pula pokok buah lemon




Inilah rumah kawan saya yang saya tumpang ketika di Adelaide tempoh hari, Actually rumah-rumah sekitar taman perumahan ini agak menarik kerana ada ukiran kayu ala-ala timur tengah dan asia.

Sedikit perkongsian. Sebenarnya di Adelaide tidak susah untuk mencari makanan halal kerana di The City terdapat ramai pelajar Muslim yang menuntut di universiti sekitar bandar. Restoran swinging bowl dikendalikan oleh rakyat Malaysia dan pekerja-pekerjanya terdiri daripada pelajar Malaysia yang bekerja secara sambilan. 


1 comments: